מתנות לעובדים – כיצד לבחור מתנות לחג ?

מתנות לעובדים – כיצד לבחור מתנות לחג ?

פעמים רבות עולה השאלה איך לבחור מתנות לעובדים שיהיו מספיק ראויות ומכובדות.
כאלו שעובדים יאהבו ויתחברו אליהם, ובעיקר כאלו שימתגו את מקום העבודה כמקום איכותי, המעניק לעובדיו מעת לעת מתנות לחג בעלות ערך גבוה.

ישנם 2 חגים עיקריים בהן החברות והעסקים במדינת ישראל רוכשים מתנות לעובדים.
התקופות בהן מעסיקים מחפשים מתנות לחגים הן בעיקר פעמיים בשנה,
כאשר הארגונים בוחרים את המתנות עבור עובדיהם בפסח ובראש השנה.
ביצוע החיפוש של מתנות לפסח או מתנות לראש השנה לרוב עושים כחודשיים – 3 חודשים מראש.
כדי להספיק ולקבל הצעות מחיר ממספר ספקים והן לבצע הזמנה מותאמת אישית ללא לחץ של זמן.
ביצוע ההזמנה לרוב תתרחש כחודש – חודש וחצי לפני מועד החגים פסח וראש השנה.
ישנם מועדים וחגים נוספים בהן העובדים מקבלים מתנות לחג אך הכל תלוי בגודל הארגון ורווחיותו.

במגזר העסקי קיימות עשרות רבות של אפשרויות להענקת מתנות לעובדים בתקופות החגים הללו.
ובכל זאת, ריכזנו עבורכם את המובילות ביותר. כגון:

  • מתנות נבחרות – בית העסק רוכש מספר רב של מתנות קבועות ומחלק אותם לקראת החג.
    בדר”כ בית העסק יזמין כ-2-5 מוצרים מובילים לאחר שקיבל את אישורי העובדים לסוג המתנה הנבחרת.
    לרוב, אלו יהיו מוצרים בעלי ערך של 100-500 ש”ח תלוי בגודל החברה, רווחיותה, כמות העובדים וכיוצא בזה.
    יתרונות – לחברה ההוצאה הצפויה למתנות ידועה מראש. לעובדים ניתנת זכות הבחירה. מלאי זמין וידוע מראש.
    נשאר לאורך זמן, לעיתים גם כמה שנים לאחר מכן.
    החברה יכולה למתג את המתנה כראות עיניה ולהשאיר מזכרת וחותם לעובד.
    חסרונות – המעסיק בוחר מתנות לעובדים, שלא תמיד אהובות בקרב העובדים. מספר מצומצם של סוגי מתנות.
  • שוברי קנייה / רב תו / תו הזהב וכיוצא בזה – בית העסק מעניק לעובד שובר על סך מסויים הנקבע מראש.
    לרוב, עובדים בעלי וותק שונה יקבלו סכום שונה של שובר קנייה / תו לרכישה.
    את התו העובד יכול לממש בעשרות עסקים (בעיקר רשתות) ברחבי הארץ.
    זו אחת ממתנות החגים הפופולאריות בשנים האחרונות. בעיקר בשל העובדה כי ההתעסקות בבחירת המתנה הינה מועטת הן מצד המעסיק והן מצד העובד וניתן לממשו בבתי עסקים מובילים.
    יתרונות – נגיש. חוסך התלבטויות של מחלקת “משאבי אנוש” על סוגי המתנות. הלקוח יוצא למסע “שופינג” משל עצמו.
    חסרונות – אחרי שהתו נגמר אף אחד לא זוכר שקיבל כזה.
    העובדים עורכים השוואות בין גודל התו שקיבל חברו, דבר היכול לגרום לתסכול רב בקרב העובדים החדשים בעיקר.
    התו מוגבל לכמות רשתות מסויימת ולא ניתן להמירו בחברה אחרת.
    הוא מוגבל בזמן ולרוב, תשלום עם תו קנייה יבטל את ההנחות הניתנות בבית העסק. וכן הלאה…
  • קופונים – בדומה לתווי קנייה, החברה מעניקה לעובדיה קופונים במגוון בתי עסק.
    כגון: צימרים, בתי קפה, ספא וכיוצא בזה. לרוב קופונים אלו ייעשו בצורת צד ג’ כגון: “רעיונית” וכו’…
    יתרונות – נגיש. חוסך התלבטויות של מחלקת משאבי אנוש על סוגי המתנות. הלקוח בוחר את מסע ה”שופינג” שלו.
    חסרונות – לעיתים, לעובד לא בא לצאת מהבית / לא מתחבר למתנה המוצעת.
    העובד צריך לפספס ימי עבודה כדי לממש את השובר. הקופונים לא תקפים במועדים מסויימים ובחגים.
    לא ניתן לקבל הנחה בשימוש בשובר. לרוב, העובד יצטרך להוסיף כסף מכיסו הפרטי כדי לממש את השובר “במלואו”.
    והקופונים לרוב מוגבלים בזמן.
  • תוספת שכר למשכורת – מי מאיתנו לא אוהב שמודיעים לו על בונוס של כמה מאות / אלפי שקלים.
    כולנו היינו רוצים מעת לעת לקבל מתנה מקורית שכזו. אך האמת שמרבית הארגונים לא יכולים להרשות לעצמם לעשות זאת ממגוון סיבות.
    יתרונות – נגיש ונוח לבעל העסק / למשאבי אנוש. בקליק אחד וההעברה מתבצעת. חוסך בזמן ובבחירת ספקים.
    חסרונות – נעלם מהר. לא מורגש כלל שניתנה מתנה בקרב העובדים. אין מעורבות ואין רגש בפתיחת המתנה ולקיחתה הביתה.

לאחרונה,
עם ההתפתחות הטכנולוגית, נכנסו גם תחום שיתופי הפעולה בין אתרי מכירות אונליין לבין עסקים וחברות עבור מתנות לעובדים.
החברה רוכשת “בנק כספי” באתר, אותו היא מנצלת לטובת עובדיה.
העובדים מקבלים קוד קופון אותו הם יכולים לממש בכל קנייה באתר.
קוד הקופון מותאם אישית לכל משתמש בהתאם לכתובת המייל שלו.
כאשר ניתן לנצל רק קופון אחד לכל עובד ובכל סכום שהחברה תקבע עבור אותו עובד.

יתרונות השיטה – החברה לא צריכה לדאוג לכמות המוצרים, לאחסנם ו/או לתקינותם.
ועוד… החברה יכולה להעניק סכום שונה לכל עובד לרכישה באתר.
כאשר העובד הוא זה שבוחר את המוצרים האהובים עליו ולא החברה. והוא יכול לעשות בהם ככל העולה על רוחו.
יתירה מזאת, העובד יכול לבחור באותו סכום מגוון רחב של מוצרים.
ז”א לצאת עם 5 מוצרים זולים יותר בזמן שלעומתו עובד אחר יבחר לרכוש מוצר שונה גדול ואקסלוסיבי יותר.
ואולי הערך הגבוה ביותר הן לחברה והן לעובד הינה העובדה כי המוצרים נשארים לאורך זמן ברשותו של העובד, ומזכירים לו את מקום עבודתו לטובה.
ואף יכול להרשים את חבריו ומשפחתו במתנה/ות שקיבל מאת החברה. ואילו החברה נהנית ממסע יחסי הציבור אותו יעשה העובד עבורה.

אם כן, מה צריך יותר מזה ?
רק לבחור את הספק / אתר המכירות מולו אתם רוצים לעבוד.

על איך לבחור את הספק / אתר המכירות נכתוב על כך מאמר נפרד.
אך בקצרה – תשתדלו לבחור את הספק עם מבחר מוצרים שיתאימו לקהל העובדים שלכם ובמגוון רמות מחיר,
כך שהעובד יוכל לבחור מתנה לחג בין אם זו מתנה לפסח או מתנה לראש השנה או לכל חג אחר.

בגאדג’טיים מאפשרים לכם לבחור פריטים מגניבים שילוו את העובדים שלכם לאורך החיים. במגוון רמות מחיר שונות כבר החל מכמה שקלים בודדים.
כמו כן, תמהיל המוצרים בגאדג’טיים הינו רחב ומתאים לכל הגילאים, לכל המינים ולכל תחומי העניין.

כמו כן, אנו מעמידים מגוון אפשרויות לבעלי עסקים / מנהלות משאבי אנוש וכו’… להעניק לעובדיהם מתנה מושלמת לחג:

  • “בנק כספי” המעניק קוד קופון בעל סכום שונה לכל עובד לפי וותק עבודתו / תפקידו או לפי כל פרמטר אחר.
  • הזמנה מראש לכמות פריטים עם מיתוג של בית העסק.
    מוצרים ממותגים בלוגו בית העסק – נדרש להזמין לפחות כ- 30 יום מראש.
    מוצרים לא ממותגים – נדרש להזמין לפחות כ-21 יום מראש.
    *נדרשת כמות מינימלית לכל הזמנה.
  • חדש! לעסקים קטנים מאוד (עד 5 עובדים) – הזמנה ישירה של העובד מהאתר וחיוב כרטיס האשראי של בית העסק.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *